0

۶ مشکل رایج در زوم و نحوه رفع آن ها

زوم

نرم افزار‌های ارتباط صوتی و تصویری، مزایای بسیاری دارند، اما در کنار مزیت‌ها، مشکلاتی نیز در این نرم افزارها وجود دارند. امروز و در این مقاله به مشکلات رایج در نرم افزار زوم پرداخته‌ایم. در ادامه با جی تک نیوز همراه باشید.

زوم یکی از محبوب‌ترین نرم افزار‌ها برای برقراری تماس‌های ویدئویی است و استفاده از این نرم افزار هم اصلا کار دشواری نیست. در کنار تمام مزایایی که زوم دارد، ضعف‌هایی نیز در این نرم افزار مشاهده می‌شود که در گاهی اوقات، کاربران را به دردسر می‌اندازد. خوشبختانه اغلب این ضعف‌ها و مشکلات قابل حل هستند.
ما در این مقاله به عمده‌ترین مشکلات نرم افزار زوم پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا راه حل آن‌ها را با جزئیات در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که رفع این مشکلات، به هیچ‌گونه دانش فنی احتیاج ندارد و نیازی نیست که شما یک متخصص کامپیوتر باشید تا بتوانید مشکلات را رفع کنید.

زوم

۱: اختلال صدا و تصویر در زوم

ممکن است این مشکل برای شما به وجود آمده باشد که وقتی شما وارد یک جلسه می‌شوید، نتوانید صدای کسی را بشنوید.در زوم، این مشکل احتمالا زمانی به وجود می‌آید که شما در هنگام ورود به یک جلسه، صفحه‌ای که در آن گزینه‌ای با نام join with computer audio وجود دارد را بسته‌اید و گزینه مذکور را فعال نکرده‌اید.

برای فعال کردن این گزینه، نیازی نیست که جلسه را ترک کنید و مجددا وارد شوید. شما می‌توانید از طریق گزینه join audio که در گوشه سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد، اقدام کنید.

پس از انتخاب این گزینه، گزینه‌ی دیگری با نام join with computer audio نمایان می‌شود و شما پس از انتخاب آن به احتمال زیاد مشکلی نخواهید داشت. حال اگر شما گزینه مذکور را انتخاب کردید و باز هم در صدا و تصویر مشکلی وجود داشت، احتمالا میکروفون شما متصل نیست.

در این حالت، شما می‌توانید گزینه میکروفون را در گوشه سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد را انتخاب کنید تا میکروفون شما متصل شود.

این مشکل ممکن است برای دوربین هم به وجود بیاید. در زوم ممکن است دوربین شما به صورت پیش‌فرض و زمانی که شما به یک جلسه پیوسته‌اید، خاموش شده باشد. برای رفع این مشکل، بر روی آیکون دوربین کلیک کرده تا دوربین شما متصل شود.

اپلیکیشن "Zoom" نرم افزار ویدئویی خود را گسترش می دهد
>

اگر شما با خطایی تحت این عنوان که مشکلی در راه‌اندازی تصویر وجود دارد(video can not be started) مواجه شدید، به احتمال زیاد، مشکلی در رایانه شما وجود دارد.

برای حل این مشکل در ویندوز ۱۰(windows 10)، به بخش تنظیمات دوربین رفته و به دسترسی لازم به برنامه زوم را بدهید.
اگر رایانه شما دارای چند دوربین و یا میکروفون است، مطمئن شوید که دقیقا همان دوربین و یا میکروفونی را که از آن استفاده می‌کنید را انتخاب کرده‌اید. برای این‌کار باید به تنطیمات زوم رفته و آن‌ها را در صورت نیاز اصلاح کنید.

زوم

۲: زوم بومینگ(zoomboming)

ممکن است این مشکل برای شما به وجود آمده باشد که شخصی به صورت اتفاقی وارد تماس‌ها و جلسات شما شده و تصاویر نامربوط را به اشتراک می‌گذارد. متاسفانه زوم مشکلات امنیتی بسیاری دارد که منجر به این گونه اتفاقات می‌شوند.
راه‌های بسیاری وجود دارند تا شما بتوانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. اولین راه این است که زوم را به آخرین نسخه منتشر شده به‌روز رسانی کنید.

در آخرین به‌روز رسانی منتشر شده، تدابیری برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شده است. شما همچنین می‌توانید برای جلسات خود، رمز عبور ساخته و از اعضاء بخواهید که به هنگام ورود، از رمز استفاده کنند.
این به‌روز رسانی که برای زوم منتشر شده است، بسیاری از مشکلات را حل کرده است، اما شما همچنان باید احتیاط کرده و برخی کار‌های ضروری را انجام دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از به اشتراک گذاری شناسه جلسه خود(ID) در فضای مجازی پرهیز کنید. این کار بسیار ساده است، اما زمانی که شما بدانید چند نفر این کار را انجام نمی‌دهند، شگفت زده خواهید شد. یکی از این افراد، نخست وزیر انگلستان است.
با انجام این کار‌ها، خیال شما از این‌که شخص ناشناسی در جلسه شما ظاهر شود، راحت خواهد بود، اما شما می‌توانید ترفند‌هایی در زوم را به کار بسته تا ایمنی بیشتری برای خودتان فراهم کنید.

متوقف شدن سیستم عامل Windows 10X توسط ماکروسافت
>

شما می‌توانید جلسه‌ای را که برگزار می‌کنید، قفل کرده و اجازه ورود را به کسی ندهید. برای این‌کار، به بخش اعضاء رفته و گزینه بیشتر(more) را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه قفل کردن جلسه(lock meeting) کلیک کرده تا جلسه شما قفل شده و اجازه ورود به کسی داده نشود.
به یاد داشته باشید که میزبانان یک جلسه می‌توانند اعضایی که مدنظرشان است را از جلسه بیرون بیاندازند.

اگر شما میزبان یک جلسه هستید، می‌توانید این‌کار را از طریق بخش اعضاء انجام دهید و هر شخصی که مدنظرتان است را از جلسه بیرون بیاندازید.

در زوم این قابلیت فراهم است که شما می‌توانید پس از بیرون انداختن یک شخص از جلسه، اجازه ورود مجدد را از او سلب کنید.

برای این‌کار، به بخش مدیریت حساب(account management) رفته و گزینه تنظیمات حساب(account settings) را انتخاب کنید. پس از آن به بخش جلسه(meeting) رفته و گزینه allow removed participants را انتخاب کنید.

زوم

۳: کار نکردن برخی ویژگی‌ها در زوم

اگر برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها در زوم برا شما غیرفعال است و یا آن‌ها را در حساب خود مشاهده نمی‌کنید، اصلا نگران نباشید. برای رفع این مشکل، شما باید از نرم افزار رسمی زوم استفاده کنید. نسخه تحت وب زوم نیز در دسترس کاربران است،

اما به یاد داشته باشید که نسخه تحت وب زوم، از امکانات کمتری نسبت به نرم افزار زوم برخوردار است و همچنین زمان اتصال نیز در نسخه تحت وب بیشتر است. شما می‌توانید نرم افزار رسمی زوم را از این لینک دانلود کرده و استفاده کنید.

زوم

۴: صدای مزاحم در زوم

این مشکل می‌تواند ناشی از این باشد که برخی از اعضاء، میکروفون خود را باز گذاشته و باعث ایجاد صدای مزاحم می‌شوند.

این صدای مزاحم می‌تواند برای شنیده شدن شدن صدا در یک جلسه، مشکلاتی را به وجود بیاورد. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر تمامی اعضاء میکروفون‌های خودشان را ببندند، این مشکل حل خواهد شد، اما متاسفانه نه تنها در زوم، بلکه در نرم افزار‌های مشابه نیز، اعضای یک جلسه به ندرت این‌کار را انجام می‌دهند.
برای حل این مشکل، میزبان یک جلسه می‌تواند میکروفون تمامی اعضاء را پس از ورودشان به جلسه، ببندد.
میزبان جلسه می‌تواند این‌کار را با ورود به بخش اعضاء و انتخاب گزینه mute participants on entry، انجام دهد.

زمان انتشار نسخه رسمی اندروید ۱۲
>

زوم

۵: عدم دریافت ایمیل فعال‌سازی در زوم

دریافت ایمیل فعال‌سازی زوم، ممکن است مدتی به طول بیانجامد و این در حالی است که ایمیل فعال‌سازی اکثر نرم افزار‌ها طی چند ثانیه ارسال می‌شود و به ندرت برخی از آن‌ها ممکن است تا ۳۰ دقیقه زمان ببرند. کار چندان مفیدی نمی‌توان در این زمینه انجام داد.

اگر حساب شما در زوم به وسیله شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، مدیریت می‌شود و پس از ۳۰ دقیقه همچنان ایمیل فعال‌سازی را دریافت نکردید، از مدیر بخواهید که no-reply@zoom.com را به همراه آی‌پی‌های زیر در لیست سفید قرار دهد.
۱: ۱۹۸.۲.۱۷۹.۱۲۳
۲: ۱۹۸.۲.۱۷۹.۱۶۸
۳: ۱۹۸.۲.۱۷۹.۸۶

 

۶: محدودیت ۴۰ دقیقه‌ای در زوم

نسخه رایگان زوم دارای محدودیت‌هایی است که شما باید آن‌ها را قبل از استفاده از زوم در نظر داشته باشید.

یکی از بزرگترین محدودیت‌ها این است که جلساتی که به صورت گروهی برگزار می‌شوند، بیش از ۴۰ دقیقه به طول نمی‌انجامند و پس از ۴۰ دقیقه، سیستم به صورت خودکار، تمام اعضاء را از جلسه بیرون انداخته و جلسه را نیز می‌بندد. یکی دیگر از محدودیت‌ها این است که در نسخه رایگان، شما نمی‌توانید جلسات خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

در نسخه رایگان، شما می‌توانید جلسات و مکالمات را در رایانه خود ذخیره کنید و پس از آن اگر تمایل داشته باشید آن‌ها را در فضای ابری نیز ذخیره کنید.
این نکته را نیز به یاد داشته باشید که در نسخه رایگان زوم، جلسات می‌توانند تنها پذیرای ۱۰۰ نفر باشند و همچنین در نسخه رایگان از برخی امکانات مانند این‌که بتوانید ببینید هر شخص چه مقدار در جلسه حاضر بوده است، خبری نیست.

شما همچنین به پنل مدیریت که امکان فعال یا غیرفعال ساختن برخی امکانات را فراهم می‌کند، دسترسی نخواهید داشت.
اگر فکر می‌کنید که ممکن است این محدودیت‌ها برای شما ایجاد مشکل کنند، شما می‌توانید نسخه ویژه زوم را خریداری کنید. هزینه استفاده از زوم نیز، حداقل ۱۵ دلار در هر ماه است.

زوم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *