0

اروپا پیشتاز ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی شود

باتری های خودروهای الکتریکی طبق جدیدترین خبرها قرار است که اروپا پیشتاز ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی شود. قاره اروپا می‌خواهد پس از سال‌ها واگذاری این بخش به شرکت‌های خارجی، درزمینهٔ باتری‌های اتومبیل برقی پیشگام شود. در این مقاله با جی تک نیوز همراه باشید.

اروپا پیشتاز ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی

انتظار می‌رود قاره اروپا برای دومین سال پیاپی فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی را رهبری کند و بر این اساس برای ساخت یک زنجیره تأمین باتری از ابتدای سال در سراسر قاره برنامه‌ریزی و تلاش شده است.تولیدکنندگان بالقوه در منطقه شمالی، آلمان، فرانسه، انگلستان و لهستان در حال یک رقابت بین‌قاره‌ای هستند تا سلطه شرکت چینی CATL و LG Energy کره جنوبی را از بین ببرند.

اروپا پیشتاز ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی

این رقابت برای ظهور یک قهرمان منطقه‌ای ادامه می‌یابد تا زمانی که یکی از تولیدکنندگان حداقل ۶٫۱ میلیارد یورو (۷٫۳ میلیارد دلار) و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در مجموع ۱۰ برابر بیشتر از یک سال داشته باشد.شرکت‌کنندگان در این رقابت شامل استارتاپ های Northvolt، Britishvolt و Automotive Cells، به همراه تسلا و فولکس‌واگن هستند

قاره اروپا می‌تواند سهم خود از تولید جهانی باتری را تا سال ۲۰۳۰ از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته فقط به ۷ درصد برساند.

(ماروش شفئوویچ)، معاون رئیس کمیسیون اروپا و نظارت بر ابتکار عمل باتری‌ها، گفت: ما در حال ایجاد یک صنعت جدید در اروپا و در مرحله ایجاد یک اکوسیستم کاملاً جدید هستیم، جایی که سرمایه‌گذاری‌ها در آن جریان دارد.وی سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده را ۶۰ میلیارد یورو (۷۱ میلیارد دلار آمریکا) تخمین زد، سه برابر آنچه در چین هزینه می‌شود. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل کل زنجیره تأمین، از مواد و وسایل گرفته تا مونتاژ و بازیافت است . فروش خودروهای الکتریکی در اروپا سال گذشته دو برابر شد و به ۱٫۳ میلیون دستگاه رسید و برای اولین بار بالاتر از چین و در صدر جدول قرار گرفت.

محصول جدید 2022 BMW X1 لو رفت
>

باتری‌های خودروهای الکتریکی

درحالی‌که فولکس‌واگن، استلانتیس و بی ام و برای طراحی مدل‌های جدید و بهره‌وری بالاتر برنامه‌ریزی می‌کنند، این عدد می‌تواند به ۱٫۹ میلیون نفر برسد و فورد و ولوو متعهد به رفتن به سمت تقریباً تمام اتومبیل‌های برقی هستند.این جاه‌طلبی‌ها به انرژی زیادی نیاز دارد و رهبران سیاسی در آلمان، فرانسه و بروکسل وابستگی صنعت خودروی داخلی را به تأمین‌کنندگان خارجی ازجمله تولیدکنندگان باتری مستقر در خارج از منطقه اروپا رد می‌کنند.

تخمین زده می‌شود که برنامه‌هایی برای حدود ۲۷ سایت تولید باتری در سراسر منطقه اروپا وجود دارد که می‌تواند حداقل ۵۰۰ گیگاوات سلول در این دهه تولید کند.ماه گذشته، فولکس‌واگن برای ساخت شش کارخانه تولید باتری در اروپا و گسترش شبکه ایستگاه‌های شارژ سریع خود، برنامه تخمینی ۱۸میلیارد دلاری را آغاز کرد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، خودروساز آلمانی و شرکای آن می‌توانند رقبا را پشت سر بگذارند و پس از CATL به دومین تولیدکننده سلول در جهان تبدیل شوند.

کمیسیون اروپا هدف قرار دادن حداقل ۳۰ میلیون خودروی آلاینده صفر را در جاده‌ها تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است و هدف این است که کارخانه‌های اروپایی بیش از ۹۰ درصد نیاز باتری این خودروها را تأمین کنند. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای باتری به‌قدری زیاد باشد که تولید آن به‌سختی با آن در پایان دهه همگام شود.

برای خواندن اخبار موبایل با اخرین تکنولوژی و اپدیت های روز کلیک کنید.

بااین‌حال، رسیدن به شرکت‌های CATL، LG Energy و پاناسونیک که سال‌ها قبل از انتقال به اروپا به فعالیت‌های خود در آسیا و ایالات‌متحده پرداختند، برای استارت آپ ها آسان نخواهد بود.CATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده سلول‌های قابل شارژ، ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا ظرف چهار سال آینده حدود ۲۳۰ گیگاوات ظرفیت را در سراسر جهان اضافه کند.این شرکت چینی تقریباً باتری همه‌ی مارک‌های بزرگ جهانی خودروهای الکتریکی را تأمین می‌کند و انتظار می‌رود امسال تولید آن در آلمان آغاز شود.

جدیدترین ماشین الکتریکی اپل
>

پس‌ازآن تسلا، بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل‌های الکتریکی جهان قرار دارد که سال گذشته نزدیک به نیم میلیون خودرو فروخت و قصد دارد باتری‌های مدل Y را در آلمان جمع کند و وقتی نوبت به استارت آپ می‌رسد، Northvolt – که توسط مدیران سابق تسلا تأسیس‌شده است – سال‌ها از رقبای خود جلوتر است و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰،۲۵ درصد از بازار باتری در اروپا را تصاحب کند.

Northvolt یک قرارداد خرید ۱۴ میلیارد دلاری با فولکس‌واگن و یک قرارداد دیگر با BMW منعقد کرده است و در حال آماده‌سازی تولید سلول‌ها تا پایان سال در سایت خود در سوئد است.

بریتیش ولت قصد دارد اواخر امسال ساخت نیروگاه ۳٫۶ میلیارد دلاری را در شمال شرقی انگلیس آغاز کند و در حال مذاکره با سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی در انگلستان، اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و ژاپن است.

Automotive Cells همچنین قصد دارد با تولید باتری در تولیدکنندگان قطعات قبلی خودرو، سرعت خود را در توسعه تسریع کند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *