0

لکسوس کراس اوور NX2022  

لکسوس کراس اوور NX2022

امروز درباره یلکسوس کراس اوور NX2022 صحبت می کنیم. اخبار روز تکنولوژی را با جی تک نیوز همراه باشید.

با یک طراحی مجدد، پیشرانه‌های ترکیبی متعدد، ویژگی‌های جدید و تعمیرات اساسی، فناوری موردنیاز SUV جمع و جور لکسوس را به ارمغان آورده است.

فورد F-150 لایتنینگ تا تسلا سایبرتراک:۲۰۲۲ هوندا سیویک

کمپانی لکسوس طبق وعده قبلی‌اش با رسیدن به روز یازدهم ژوئن از نسل دوم کراس‌اوور NX رونمایی کرد. این نسل هم از لحاظ نمای ظاهری اش و هم در داخل کابینش کاملا بازطراحی شده است و دامنه تغییراتش در آن را می‌توان گسترده دانست. لکسوس کراس اوور NX2022 از لحاظ پیشرانه و تجهیزات رفاهی و ایمنی هم با دست پر به میدان آمده تا در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت لوکس به یک گزینه فوق العاده ایده‌آل تبدیل بشود.

لکسوس کراس اوور NX2022

 

در نمای جانبی روندی تکاملی طی شده و تغییرات موجود چندان زیاد و چشم گیرنیستند. شاخص‌تر شدن خط شانه و تاکید بیشتر بر این جزء را می‌توان بارزترین تغییر در نمای اش توصیف کرد.

در نمای عقب لکسوس کراس اوور NX2022  با همان سبک پیچیده و آشنایی که مخصوص لکسوس است، روبرو هستیم. چراغ‌ها در این نسل همانند بسیاری از مدل‌های جدید دیگر ساختاری سرتاسری پیدا کرده و از طریق یک نوار باریک به یکدیگر متصل شده‌اند. محل نصب پلاک حالا عمق بیشتری دارد و سپر آن هم تغییراتی جزئی کرده است. نکته جالب دیگر اینکه در این نما لوگوی لکسوس جایش را به حروف بزرگ انگلیسی داده است.

کابینی جذاب‌تر با نمایشگر بزرگ و سیستم اینفوتینمنت جدید

در داخل کابین تحولاتی بنیادینی رخ داده است و  بخاطر گرد بودن غربیلک فرمان تنها وجه اشتراک نسل قبلی و فعلی NX است! در کنار انقلاب در طراحی، لکسوس می‌گوید کیفیت مواد به کار رفته در آن هم ارتقا یافته و در ساخت اجزای کابین NX 2022 از مرغوب‌ترین مواد استفاده شده است.

بدون تردید جذاب‌ترین ویژگی NX 2022 در داخل کابین نمایشگرهای دیجیتال آن هستند. در پشت فرمان این کراس‌اوور لوکس یک نمایشگر ۷ اینچی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را انجام می‌دهد. در حالت استاندارد سیستم اینفوتینمنت از طریق نمایشگر ۹.۸ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد مدیریت شده است؛ برای کسانی که خواهان نمایشگر بزرگ‌تری هستند، نمونه ۱۴ اینچی آن، به عنوان یک آپشن قابل سفارش برای مشتریانش است.

لکسوس در طراحی صندلی‌های NX 2022 بازنگری‌هایی کرده و در حالت استاندارد آن‌ها را با سیستم گرم‌کن به دست مشتریان می‌دهد. از نظر فضای سر، پا و همچنین ظرفیت قسمت بار هم بهبودهایی صورت گرفته و سرنشینان NX کاملا از فضای بیشتری برخوردار هستند.

برای این نسل از NX آپشن‌های متعددی در نظر گرفته شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از مونروف پانورامیک، آینه عقب دیجیتال، هداپ دیسپلی ۱۰ اینچی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و صندلی‌های عقب گرم‌شونده. به غیر از این‌ها نورپردازی جذاب داخلی با ۱۴ تم و ۶۴ رنگ متنوع هم برای NX 2022 آماده و قابل سفارش می‌باشد.

به‌زودی شاهد پرواز اولین خودروی پرنده خواهیم بود
>

لکسوس کراس اوور NX2022

تجهیزات ایمنی جدید

لکسوس NX 2022 با تجهیزات ایمنی زیادی به بازار خواهد آمد. یکی از این تجهیزات دستگیره و  درب دیجیتال با یک دستیار خروج امن است. این دستیار در صورت تشخیص نزدیک شدن دوچرخه‌سوار یا خودرو از پشت، از باز شدن درب و وقوع برخورد ممانعت می‌کند.

نسل جدید NX به آخرین نسخه از پکیج ایمنی Safety System+ 3.0 لکسوس مجهز است. این پکیج شامل سیستم‌های متعددی است که عبارتند از نوربالای هوشمند، دستیار تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم بروز شده Pre-Collision با قابلیت تشخیص خودروهای حاضر در روبرو و ترمز اضطراری خودکار است.

علاوه‌بر‌این موارد  باید به سیستم‌های دیگری مثل دستیار فرمان اضطراری برای جلوگیری از خطرات احتمالی، سامانه تشخیص خودروهای حاضر در سمت چپ با امکان ترمز خودکار، تشخیص عابرین پیاده و کروز کنترل با رادار داینامیک می‌توان اشاره کنیم.

لیست متنوع پیشرانه‌ها

لکسوس NX 2022 با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های مختلف از جمله یک موتور جدید قابل انتخاب به بازار ارائه خواهد شد. این موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدیش به وسیله گیربکس ۸ سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌گردد. با اتکا به این موتور، نسخه دیفرانسیل جلو از تریم NX 250 قادر است در عرض ۸.۲ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. در صورت سفارش آپشن انتقال قدرت به هر چهار چرخ، شتاب این تریم به ۸.۶ ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

برای کسانی که به دنبال مدلی دوستدار محیط زیست هستند، لکسوس تریم هیبریدی NX 350h را پیشنهاد می‌دهد. این تریم به موتور ۲.۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی روی محور عقب خود مجهز بوده و هر چهار چرخ آن متحرک اند. پیشرانه این تریم در مجموع ۲۳۹ اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با تریم مشابه از نسل قبلی ۲۰ درصد قوی‌تر خواهد بود. به لطف این پیشرانه قدرتمندتر، NX 350h برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۵.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با تریم مشابه نسل قبل ۱.۵ ثانیه سریع‌ترمی‌باشد این تریم در صد کیلومتر ترکیبی، ۶.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

اما برای نخستین بار در بین محصولات لکسوس، NX 2022 با پیشرانه هیبریدی شارژی هم قابل انتخاب خواهد بود. این پیشرانه در تریم NX 450h+ به کار رفته است و هسته اصلی آن را موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر را شامل می‌شود. مکمل این موتور بنزینی، موتور برقی است که روی محور عقب نصب شده و از طریق پک باتری لیتیوم یونی تغذیه می‌‌گردد.

ماشین الکتریکی FISKER با جذابیتی خیره کننده
>

سیستم چهار چرخ متحرک از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر NX 450h+ به شمار می‌رود. به گفته لکسوس این سیستم کاملا جدید بوده و رانندگی مطمئن و اسپرت را  برای شما تضمین می‌کند. در رابطه با جزئیات دقیق این سیستم جدید حرفی به میان نیامده، اما لکسوس افزوده است که  توزیع بهینه گشتاور بین محور جلو و عقب بر اساس شرایط مسیر یکی از ویژگی‌های آن است.

لکسوس NX 450h+ از سیستم Predictive Efficient Drive نیز استفاده می کند. این سیستم عادت‌های رانندگی مالک را یاد گرفته، مسیر مقابل را پیش‌بینی کرده و با تحلیل داده‌های لحظه‌ای مربوط به ترافیک، گزارش‌های مفیدی را درباره شارژ باتری ارائه می‌دهد. همچنین در نقاطی که راننده عادت به توقف یا کاهش سرعت دارد، این سیستم با فعال‌سازی سامانه بازیابی انرژی ترمز، به شارژ کردن باتری اش می‌پردازد.

لکسوس کراس اوور NX2022

بهره‌گیری از پلتفرمی جدید و عرضه نسخه F اسپرت

نسل دوم لکسوس NX بر مبنای پلتفرم TNGA-K توسعه یافته و در مقایسه با نسل قبلی ۹۱ کیلوگرم سبک‌تر است. این نسل هم از مرکز ثقل پایین‌تری برخوردار است و مقاومت پیچشی شاسی آن، به خاطر جوش لیزری بهبود پیدا کرده است.

خبر خوش برای طرفداران هیجان اینکه لکسوس پکیج F اسپرت را برای این نسل جدید از NX تدارک دیده است. این پکیج شامل سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر با کمک‌فنرهای اسپرت، جلوپنجره متفاوت، سپرهای عضلانی‌تر و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینومی با رنگ مشکی براق است.  پکیج مورد بحث، فرمان و صندلی‌های اسپرت با رنگ دوگانه، پدال‌های آلومینیومی و روکش مشبک NuLuxe را به داخل کابین اضافه کرده است.

آنطور که لکسوس اعلام کرده است، NX 2022 سه ماهه سوم امسال وارد خط تولید می شود. ژاپنی‌ها هنوز درباره قیمت این ماشین اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است و برای آگاهی بیشتر  از آن باید منتظر بیانیه‌های بعدیشان ماند.

وقتی نوبت به سبک می‌رسد، NX کاملاً تکاملی است. این یکی هنوز از بهترین کاربردهای مشبک اسپیندل لکسوس است، خصوصاً وقتی که صحبت از نسخه استاندارد با تیکه‌های عمودی می‌شود. چراغ های جلو اکنون به یک واحد منسجم تبدیل شده‌اند، در حالی که چراغ های عقب دارای یک میله افقی است که آن‌ها را بهم متصل می‌کند، اگرچه مانند UX باله‌های خنک ندارند.

۲۰۲۲-lexus-nx-crossover-112

با این روش عقب ماشین به مدل‌های بیشتری از لکسوس گسترش می‌یابد.

طبق معمول یک بسته F Sport اختیاری وجود دارد که یک سپر جلو تهاجمی‌تر با الگوی جلو پنجره مشبک، طراحی منحصر به فرد چرخ (از جمله اولین استفاده از چرخ های ۲۰ اینچی در NX) ، تزئینات بیرونی کروم تیره و قوس های چرخ به رنگ بدنه اضافه می‌شود. بسته F Sport همچنین فرمان متفاوتی، پدال های آلومینیومی، صندلی های اسپرت سوراخ دار و سایر لوازم داخلی را به همراه دارد، در حالی که بسته اضافی F Sport Handling Pack باعث افزایش دامپرهای ارتقا یافته و سیستم تعلیق متغیر لکسوس به مدل های توربوشارژ و هیبریدی می‌شود.

به زودی از سری بی ام و کوپه 2022 رونمایی می‌ شود
>

سرانجام ، آن تاچ لعنتی دیگر از بین رفته است

انقلاب را وقتی می‌بینید که وارد ماشین شوید. تنظیمات صفحه لمسی وحشتناک سرانجام از بین رفته و جایگزین سیستم جدید سرگرمی صفحه لمسی لکسوس اینترفیس شده است که لکسوس در داخل طراحی کرده است. یک صفحه نمایش ۹٫۸ اینچی استاندارد خواهد بود ، اما صفحه عظیم ۱۴ اینچی که در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید اختیاری است. صفحه نمایش به سمت راننده محکم است و به خوبی در طراحی داشبورد ادغام شده و به خوبی در کنسول مرکزی جریان می‌یابد. با صفحه بزرگتر، همچنان دکمه‌های دمای فیزیکی برای کنترل خودکار آب و هوا که شامل یک صفحه نمایش دیجیتال در داخل است و همچنین یک دکمه حجم فیزیکی و دکمه های واقعی برای جلو پنجره و آینه‌های گرم شده دریافت می‌کنید.

۲۰۲۲-lexus-nx-crossover-136، فضای داخلی NX جدید یک جهش بزرگ به جلو برای لکسوس است.

لکسوس کراس اوور NX2022

لکسوس

همیشه در سمت چپ صفحه آیکون هایی برای ناوبری، رسانه، تلفن، وسایل نقلیه و صفحات تنظیمات وجود دارد که به گفته لکسوس مواردی است که بیشترین استفاده را توسط مشتریان دارد. همچنین همیشه در پایین صفحه نمایش کنترل سرعت فن و سایر عملکردهای آب و هوایی وجود دارد، در حالی که بالای آن یک ردیف دکمه برای ویژگی‌های اضافی مانند بخاری های صندلی و یک زبانه برنامه‌ها وجود دارد که می‌تواند پنهان شود. به هیچ وجه صفحه اصلی ای وجود ندارد ، مانند سیستم‌های مارک های دیگر و من فکر می‌کنم این درست است که در مدت زمان کوتاهی که سوار این ماشین بودم، راحت بودن سیستم آن بود  و اینکه شما نیاز به اکتشاف موارد جدید ندارد.

نتیجه گیری

به طور کلی سیستم رابط لکسوس نیز بسیار خوب به نظر می‌رسد ، مخصوصاً نقشه پیمایش آن. همه چیز در فضای ابری ذخیره می‌شود و سیستم از داده های Google برای نقاط مورد علاقه و سایر اطلاعات استفاده می‌کند. از nav می‌توان به صورت آفلاین استفاده کرد زیرا ماشین می‌داند شما در حال ورود به منطقه ای با سرویس بد هستید و آنچه را که نیاز دارید از قبل بارگیری می‌کند. هر دو اپل موزیک و آمازون موزیک به عنوان بخشی از مجموعه رسانه های بومی کاملاً ادغام شده اند و لکسوس می‌گوید برنامه های بیشتری مانند Spotify می‌توانند در آینده اضافه شده و بی سیم Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *